- Bara en känsla såhär på kvällskröken, lite sorgsen....





Song to the siren

On the floating, shapeless oceans
I did all my best to smile
til your singing eyes and fingers
drew me loving into your eyes.


And you sang "Sail to me, sail to me;
Let me enfold you."


Here I am, here I am waiting to hold you.
Did I dream you dreamed about me?
Were you here when I was full sail?


Now my foolish boat is leaning, broken love lost on your rocks.
For you sang, "Touch me not, touch me not, come back tomorrow."
Oh my heart, oh my heart shies from the sorrow.
I'm as puzzled as a newborn child.
I'm as riddled as the tide.
Should I stand amid the breakers?
Or shall I lie with death my bride?


Hear me sing: "Swim to me, swim to me, let me enfold you."
"Here I am. Here I am, waiting to hold you.




Tänkte bara säga det rakt ut, det här är förbannat jobbigt,

jag har lite problem med att orka med den här jädra ovissheten,

alla har vi ju någonstans en gräns för hur mycket vi klarar av,

min är nog nådd snart. Ska börja leta efter hjälp i morgon,

försöka hitta någon som kan hjälpa mig få ordning i hela härvan

innan allt är för sent och vi står där utan pengar.....

 

MEN om det skulle vara någon människa som tittar in här som

faktiskt ännu inte har förstått vad den här utförsäkringshistorien

verkligen GÖR med folk så får ni gärna fråga mig,

du kan väl ändå inte sitta där och tro att allt bara ordnar sig?!?!


Om NI bara förstod vilka konsekvenser det blir för oss som "fått

möjligheten att söka oss ut på öppna arbetsmarknaden igen"

skulle väl ändå ingen tänkande medborgare ställa upp på det,

eller har jag för höga förhoppningar kanske?

 

Ledsen blir man, orolig, fundersam, livrädd, stressad intill

vanvett och osäker....vad har framtiden i sitt sköte för mig???


Kalla fakta om utförsäkringen - Ett hjärta RÖTT


( När t.o.m Gunnar Axén, ordförande i riksdagens socialförsäkringsutskott,

helt enkelt VÄGRAR att träffa någon utförsäkrad ...., ja då borde

väl 25-öringen ramla ner för mig med..... vi räknas inte)



Kategori: Ont

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: