- Anna Lindh, ett ljus var ditt ikväll!

(bilden är "lånad" HÄRIFRÅN)


I dag är det 7 år sedan Anna blev knivhuggen med dödliga skador som följd.
Kan inte säga att jag var särskilt politiskt intresserad då, det handlade nog
då, som nu, mest om att ta sig igenom vardagen på ett hyfsat sätt.

Men självklart är att jag blev väldigt upprörd över vad som hände, trots att
det hade gått dryga 15 år sedan Palme blev mördad så kändes det precis som igår.
HUR kunde detta hända i vårt "lilla" Sverige igen och varför?

Numer har man på något sorgligt sätt nästan vant sig, samhällsklimatet har
hårdnat och våldsbrott börjar kännas mer bekant. Jag saknar massor med
förr om åren, jag mår apa av massor med "nuförtiden" och jag har en dator
som kraschar hela tiden så nu slipper ni mig ett tag....


På lördag kväll kommer det att vara en musikandakt
för Anna i Katarina kyrka klockan 18. Jan Eliasson,
ordförande i Anna Lindhs minnesfond, kommer att
tala om engagemang och Cecilia Gagnefjord, violin
och Jerry Adbo, klaviatur, musicerar.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: