- Konsten att skylla på andra kanhända? En ryggradslös allians , och det röstade ni på??

Funderar lite kring artikeln i Expressen,

- Så tystades Husmark Pehrsson

kan det äntligen hända något i de beslutandes led?


"Och det som fick fart på arbetet var en debattartikel i Dagens Nyheter som publicerades den 2 december 2009.
Under rubriken "Svårt cancersjuka kvinnor tvingas söka heltidsarbete" slog en rad läkare vid Karolinska larm om
att cancerpatienter, med svåra smärtor, tvingades ut i arbetslivet.

Men det uppkom ett antal fall i medierna där försäkringskassan tolkade våra dåvarande lagstiftningsregler på ett
hårdare sätt än vad som var avsett.(?!) Det blev inte som riksdagen hade beslutat. Därför behövdes en snabb akut-
insats, säger Lars Gustafsson"


Jag länkar återigen till Alliansfritt Sverige

Ännu ett enskilt utförsäkringsfall

förresten, här har ni alla godbitarna omkring vår fina
sjukförsäkring, läs och njut, fundera och ifrågasatt,
för det är väl ändå inte såhär vi ska ha det ?


Jag kan inte annat än säga AMEN och TACK till Stockholmsvänstern,
ni satte ord på mina tankar, riktigt tjusiga också, moratorium som variation
till mitt eget svammel.

Hos Utredarna har Kjell Rautio skrivit mången text om vad som verkligen
har blivit konsekvensen av den nya lagstiftningen - läs mer HÄR


Och saker som också kan vara lite intressanta att veta är ju att du,
om du tillhör den delen av befolkningen som tidigare varit sjukpensionerad,
dvs gömd och glömd..... INTE kommer tillbaka in i systemet utan ev. får
en sjukpenning istället. Då mister du även din tilläggsförsäkring, den där
man kan få från AFA i mitt fall, AGS i andra fall.....

För mig handlade det om 2 000 mindre i månaden, pang tjoff bara,
William Hemberg miste 6 000 kr/månad - Ingen försäkring för utförsäkrad

Skulle du varit så smart att du själv tecknat en tilläggsförsäkring privat, för
ekonomiskt bortfall vid längre sjukdom, så tappar du även rätten till den.
Försäkringskassans utförsäkran blir allmän praxis hos ALLA försäkringsbolag...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: