- Paus i tankeverksamheten, finns det något tråkigare än det?


Och nu får jag börja med att ta tillbaka de orden direkt, det är inte stopp i maskineriet,
det är bara vaj i växellådan.... Tankarna finns där, tvärt in, snabbt ut, tomt, vad som
passerade har jag knappt en susning om och varför än mindre.


Självklart har jag haft för lång tid med för mycket funderande, hetsat runt nätet och
försökt följa med i allt, haft en ambition att hålla ihop de papper och intyg som jag
behövt under, och nu efter min utförsäkring. Idiotiska saker som tandvärk och tjafs
var bara droppen, jag står kvar, har inte rasat ihop eller nåt, men kontoret verkar
ha stängt för tillfället....


Saker som snurrat till det hela är sånt smått som att min egen neurolog helt plötsligt
SÅG att det var vaj i skallen på tantan, bara det, HAN? Herregud, han brukar inte bry
sig om de småsakerna, sånt som "hör till" medicinätandet!


Att se hur jag beskrivs som extremt stresskänslig och hur mina kognitiva förmågor
dalar då, är inte något positivt men sant, sånt måste jag bara acceptera och tänka
att det handlar om NU, nyss, men inte nödvändigtvis nästa vecka.

Vi jobbar framåt, saker och ting kan förändras och nä, det här innebär inte någon dödsdom
för mig som litentanta, bara ett konkret bevis på att människor orkar olika mycket under
olika perioder i livet.


Fakta är att jag bara ska starta upp en utredning för epilepsin, jag kommer inte
att hamna under någon kniv i morgon, jag vet inte om jag öht ens kommer att
behöva ta ett konkret ställningstagande till det hela utan, ja, en utredning ska startas.

*andas ut*

För en liten hemlighet måste jag ändå få skriva,
jag blev LIVRÄDD av sista natten på neurologen!

Man kan inte gradera sjukdomar, symptom eller krämpor,
det är fel. Alla mår som de gör i sitt liv, ingen kan jämföras
med någon annan, men jag önskar mig INGEN mer vistelse
däruppe än kanske efter ett anfall eller två....

Fort in, fort ut!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: