- Jag vågade!!



(fast jag är smått euforisk av "inte ont" just nu så hittar jag
inte fram till fråga om lov-knappen... bilden är lånad från



Jag vågade gå upp till tandläkaren i dag!! Jag vågade tala om att jag
är LIVRÄDD och att jag hade ONT och att jag behövde en akuttid.

Framsteg, stora framsteg!

Fick smita därifrån innan jag fått träffa tandläkaren, vi skulle bara
prata lite innan tiden i morgon bitti, och plaskade runt i varma sköna
bassängen. Dessvärre funkar inte det där med vattengympans så värst
bra, jag mår inge vidare av det...

Stolpade återigen iväg till folktandvården, fick vänta, var totalt slut efter
känningar/anfall i bassängen och livrädd så jo, tantan började gråta :-(

Om man känner mig så vet man ju att jag inte gör sånt, annat än extremt
offentligt på nätet kanhända, och även om jag förstår att de ville vara snälla
med mig så blev jag bara än mer ledsen ju mer de pratade...

Vågade inte sitta på tandläkarstolen ens, notera att vi bara skulle prata, inga
ingrepp i dag inte, men jag trodde att jag skulle tuppa av minst sagt. Fast sen
kom det, de ville ju, självklart, titta i munnen också....


- Nääääääää.......
-Vi måste få röntga tanden ivf så vi vet
vad vi ska göra i morgon, annars blir det
svårt......
- näääääääääää......
- Men det blir svårt om vi inte ens får titta....


Jag gav med mig, men herregud vad rädd jag var! Jag har helt klart jobbat
upp min tandläkarskräck till oanade höjder, tårarna rann (jag som inte lipar...)
Jag trodde att jag skulle dö bara av att de la röntgenskyddet på halsen?!?!

Fattar inte hur det kan ha blivit så snett.
Var ju sanslöst svårt att inte kasta mig ur stolen, slå ner damerna och rusa
därifrån med tårarna sprutandes men jag klarade av det, jag kunde sitta
stilla så länge (är det en hundradels sekund det tar att fota?!) att de fick sin
bild och sen... Ja sen ville jag inte veta NÅGOT om hur det såg ut..

Så i morgon är det jag som åker till kirurgen, åtta på en fredagsmorgon,
jag, till tandläkare med KNIV?! (givetvis är det inte jag som tar med mig
en kniv utan där står de redo att skära upp mig...)

Livet leker, nä men seriöst, varför skapar man såna problem som att gå till
tandläkaren? Livet är fullt av jobbiga saker som det är, inte behöver man
bygga på med fobier då....... Just nu är jag så speedad man kan bli, peppar,
peppar, Ipren o Alvedon (o tjogvis m Treo förstås!) verkar fungera, jag kan
andas utan att grina. Ska bara försöka somna före gryningen i natt, anfall i
dag är väl ingen hit vad gäller ev morgondag...


Men ni kan väl hålla tummarna för mig? Jag är lite "krångligare" pga min
medicinering, men sedering är utlovad och kommer att utkrävas, nu talar
vi inte om några mg heller utan ge mig ett kilo Stesolid, eller två, ok?
1 Camilla:

skriven

Verkar vara något som går i släkten det där med rädsla för tandläkaren :) Tänkter på dig! Duktig! Kramar om

2 Änabänana:

skriven

Det kommer att gå så bra så ska du se! Du klarar det galant!

3 Monica:

skriven

Ja du..tog år innan jag kom över min skräck också..idag går det bra men inte F är det kul! Bra jobbat du ska se att du övervinner den värsta så småningom. Kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: