-The International Day for the Elimination of Violence against Women!




Läs mer hemma hos MDAM,
där får du veta hur det hela startade!


Hos Give2Asia kan du läsa om Rinku, en kvinna som genom
möjligheten att söka skydd och husrum fått hjälp att ta sig ur ett
våldsamt äktenskap.

"Rinku was married to a man in Bangladesh who physically abused her and whose family constantly
insulted her. When she tried to seek mediation, her husband’s family kidnapped her father and
attempted to kidnap Rinku."





FN´s generalsekreterare Ban-Ki-Moon skriver bl.a
som följer på deras hemsida:

"We must unite. Violence against women cannot be tolerated,
in any form, in any context, in any circumstance, by any political
leader or by any government."

Läs mer HÄR




Hos UNIFEM - United Nations Development Fund for Women
hittar vi pressmeddelandet:



Jag måste erkänna att jag hade högre ambitioner för idag MEN
eftersom att livet envisas med att hända, och idag var en sån
där BRA dag,men jag tappade liksom luften ändå...


Hoppas att ni har uppmärksammat denna viktiga
dag på något sätt och vis och vet ni vad,

I morgon är en ny dag, det vi inte orkar med idag
det kan vi alltid ta tag i imorgon :-)



1 MDAMZ/Inspirerar:

skriven

Lill tanta



Något säger mig att du är fär ung för att vara tant, och ändå varit med om det jag läste, och att våga satsa på kärleken kräver mod. och det har du imängder...Det är konstigt att denna dag inte är mer uppmärksammad i media och i våra bloggar, för hur det än är så måste kraven ställas på de som ska forma våra lagar och som kan driva allt till en lika syn på bekämpning av våldet, attityden som behöver förrändras hos många, för våld i alla former löser ingenting. Tackför att du deltar.

2 MDAMZ/Inspirerar:

skriven

Du är helt enkelt underbar...tack lilltanta.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: