- Oj, gissa vem som helt plötsligt var sjukanmäld?




Är ju ofta för snabb att döma, het på avtryckarfingret kan man
väl säga, men nu var det ju en gång så att jag inte var sjukanmäld
på fk igår. Det mailet var skickat kvart i fyra.

Idag är jag på telefonen tidigt, pratar med jobbet och hon ska genast
ta itu med det hela och då kommer jag ju på att jag kanske borde ta
och kolla min mail.... vips så får jag veta att idag så finns jag där,
har tydligen anmälts under natten då eller? hmmm....


Knepigt, redan före mitt arbete ens hunnit höra av sig till fk.


Har ett HETT TIPS till er andra som sitter i samma sits,
dvs OM ni har ett arbete och er arbetsgivare får kliva in
och betala dina 2 veckors sjukpenning innan ev nytt beslut
fattas på  fk!

NI BEHÖVER INTE VÄNTA TILLS DE TVÅ VECKORNA HAR GÅTT
FÖR ATT FÅ ER HANDLÄGGNING IGÅNGSTARTAD PÅ Fk!!

(helt tvärtemot allt jag har hört och ja, själv ligger jag nu då
4 veckor efter i hela proceduren vilket då påverkar när min
ev. första sjukpenning kommer att betalas ut....surt sa räven)

Men ni andra, tala med fk direkt, kräv att de startar upp även
om ni går under arbetsgivarens ansvar de första 14 dagarna!

Nu ska jag iväg på ännu en shoppingrunda, mer micromat till
grannen uppe på sjukan, sen ska vi tydligen smaska pizza och
mysa med en film i videorummet inne på lekterapin.
Låter som att det kan bli en riktigt trevlig dag, eller hur?



1 Bunny:

skriven

Och mina intyg tappar de bort fast jag skickat dem i samma kuvert som andra papper som de registrerat... Korsdrag på FK...



Kram Bunny

2 Marie-Ann:

skriven

Ibland undrar man ju hur mycket man ska behöva utstå. Hur svårt kan det vara för dem att hantera papper och inkomna samtal? Kämpa på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: