- Och så talar en del om att man ska hitta sin lugna plats inuti????


Jag är förbannad, jag är så inihelvetes förbannad på min kära arbetsgivare
att hade kvinnan på personal svarat i kväll så vete tusan vad jag hade sagt!!!

Återigen, jag har varit långtidssjukskriven, notera HAR varit. Jag blev också
utförsäkrad den 1 juni i år, har deltagit i ALI på Arbetsförmedlingen. Genom-
gick en sk SLU, särskild läkarutlåtande, i våras, och en vända på Iris.
Summerar man det hela finns ju faktiskt en del att ta i beaktande....


Numer är jag "mellan" försäkringar kanske? Min nya sjukskrivningsperiod
startade den 15 oktober, fick en slant från min arbetsgivare idag och då
ökade givetvis min förhoppning om att jag fått komma tillbaka. Har givetvis
nya läkarintyg, de täcker upp mina problem och de är inlämnade på fk i god
tid bara för att det inte skulle bli något fel.

I posten fanns ett brev från a-kassan, min avgift är numer höjd till 337:-/mån.
och det signalerar väl om att min SGI, sjukpenninggrundande inkomst, har
höjts på försäkringskassan, kändes bara gott kan jag säga efter att ha stått
på en ständigt krympande ersättning sedan jag föll ifrån för en sisådär 100 år
sedan.....

MEN, sedan hittade jag ett mail från min handläggare på fk...
Ivägskickat 15,45 idag...


Jag är inte sjukanmäld ens... enligt deras papper finns ingenting på mig från
att min förlängda ALI avslutades i mitten av oktober och DÅ kan man väl inte
annat säga än att jag sitter jävligt knepigt till.....


Hur man än vrider och vänder på det hela så har försäkringskassan numer en
handläggningstid på MINST 5 veckor vad gäller längre sjukskrivningar. OM de
väljer att godkänna min ohälsa den här svängen så kommer hursomhelst inga
pengar att ramla in hos oss förräns allra tidigast till jul!!!!


Jag vet mycket väl att många har drabbats, och fortsätter att drabbas av
hela den omställningsprocedur som sjukreformen har inneburit. Jag vet
också att mitt glapp än så länge går att dölja med lite senare betalningar
än vanligt, nuvarande status är bara ett par, tre veckor sent, MEN att toppa
det hela med allt det här strulet i december känns fan inte rättvist...

För fakta kvarstår, jag är ju inte ens tillbaka i själva "systemet" ännu,
ingen som bryr sig om att kolla mina läkarintyg, som ju redan finns på Försäkrings-
kassan om inte min arbetsgivare ens har haft vett att sjukanmäla mig....

Jag vet inte på vilken stol jag befinner mig, den där man ska
betala MER för a-kassan som jag ändå inte har tillgång till då
jag ju är utdömd från Af´s sida, men ändå inte ens fått börja
försöka komma tillbaka till Försäkringskassan..

Helvete, helvetes satans skit
och God Jul på er allihopa...



Tycker att det här sammanfattar vad många
verkar tänka kring hela historien, nu skakar
vi på axlarna och går vidare....

"Med facit i hand kan man fundera på om det inte hade varit bättre att förändra reglerna i två steg så att de långtidssjukskrivna hade kunnat fortsätta i det gamla systemet medan nya sjukfall skulle följa det nya regelverket. Men nu är det som det är. Och trots sina brister är det i alla fall bättre än vad det varit."

Ingen väg tillbaka - DN 14/11 - 10

1 Marie-Ann:

skriven

Låter förjävligt alltihop! Allt detta pappersarbete, förtvivlad väntan och oklara besked. Hoppas det löser sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: