- Jag bygger mig en "lugn plats"....




Fast egentligen handlar det om att bygga sig en säker plats, en trygg plats
där ingen kan komma åt en. Där man kan slappna av, sänka garden, blotta
strupen som jag själv kallar det och bara stanna av...

(just nu pågår övertalning av litentanta, här ska säljas
in konceptet att jag också kan nämligen, lite svårt att
både vara säljare, och realist, och köpare, och allt annat
än naiv!)

Eftersom att jag måste fundera, tänka, tänka till och gärna dra allt en
gång till så hamnar mina tankar direkt här i bloggen, kanske kan jag
bara läsa bakåt i tiden för att se vad jag funderar kring och när.

Förhoppningsvis se alla framsteg som kommer när man är på gång
att omprioritera vad som är viktigt i livet och anpassa mig efter hur
allt är nu och inte bara då?

Jag är inte deprimerad, har viftat med den flaggan en massa gånger men upptäcker
att folk ändå tror det, oavsett vad jag säger. Jag är inte där, jag är i ett ganska
skrämmande gränsland däremot, som inte har ett dyft med vare sig psykoser,
personlighetsstörningar eller ens min vanliga gnälltråd, epilepsin att göra.

Jag är bara "på vakt"..... jag tampas med gamla demoner, idioter som är
helt väck från mitt nuvarande liv men som fick sig en jädra nystart och
snurrar till en massa för mig.

Med fina ord återvänder jag till PTSD (måste älta, läsa, tänka, använda mig av
allt jag samlar på mig och försöka förstå mig själv just nu, viktigt!) Just nu agerar
reptilhjärnor, ryggmärg, instinkt, fläckvisa minnen som INTE ALLS ska behöva
ha sån makt över mig men det måste omprogrammeras en hel del.

Jag vill inte alls göra mig till ett ansikte för alla som dras med samma problematik,
vi är alla olika, kommer från totalt olika håll och även om det är samma så är
det just precis det, olika.

Jag är en tuff tanta, jag är inte något litet offer eller sargat kadaver, men
ibland så räcker inte tuffheten till, hjärnan kör sitt eget lilla race ändå.

Just nu tackar jag särskilt mycket för saker som utförsäkring, ovisshet
och alldeles för mycket helt enkelt... Jag tackar för tandläkareländet och jag
tackar för det mesta som varit upp och ner i år, men å andra sidan.

Livet händer, det är ju så, jag kan inte kräva någon särbehandling
bara för att jag är jag. Det jag kan göra är att bjussa mig själv på
lite av det bemötandet jag brukar försöka ge andra, omstart, nu
ska jag försöka ta hand om mig själv också!


PTSD - lite mer info om du är nyfiken

(lite överkurs, här kan du själv testa om
du känner igen något hos dig själv)



1 Madeleineslife:

skriven

Det var en sjugymnast som sa något som jag inte tänkt på tidigare..

Många är så oroliga att man är deprimerad då man är sjukskriven, det finns dom som blir det men långt ifrån ALLA!

Så när man är på ett möte vare sig det är med läkare, FK, AF så försäkrar dom sig med att tala om att det är viktigt att tänka positivt & göra roliga saker...

Men då sa en så här; Det är ju så när du träffar en sjukgymnast, läkare etc så pratar ni om din EDS & inget annat. Så att säga att du tänker sjukdom, att på det säga att du ev är depirimerad är fel. För det är därför du är där för att prata din sjukdom!



Visst är det sant! Det var en lampa som tändes hos mig när jag hörde det! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: