- Blablablabla....


Jag glider runt bland rollerna som morsa, (kanske inte urtypen för en mamma men
jag har ju barn så moderskapet är en stor del av mig), gaphals (tycker, tycker till
och tycker om!!), dotter (här törs jag inte ens gissa hur jag lyckas), särbo
(skulle kunna sätta likhetstecken mellan särbo och tjurskalle i mitt fall tror jag)
och vad då?

Knepigt när man börjar fundera över livet, sådär på riktigt alltså. Jag är ju vad jag
gör, men vad är det jag egentligen GÖR som skapar den här lilla tantan?

Hur tänker ni kring det hela? Går ni omkring och bara ÄR er själva, sådär automatiskt,
eller har ni också behov av att identifiera er genom något annat, eller kanske någon
annan? Jag ÄR och jag tycker om att GÖRA det här och det där.....

Det är bakvänt för mig, här måste det börjas i andra änden liksom, om jag bara
kunde hitta något som jag var så inihelvetes allra bäst på att GÖRA, tänk vad skönt
att bara passa på och VARA resten av tiden.


Varför jag började snubbla in mig i det här?

Men av en så oerhört töntig anledning att det känns patetiskt att skriva ner den
(patetisk är förresten ett av mina favoritord, det kanske ni inte visste?) OM jag
tar tag i saken och verkligen byter namn, på hela betala pengar och ändra hos
myndigheten-sättet så skulle jag heta Efwa Patetisk Swing, garanterat ensam
om det namnet i Sverige kan man gissa!

Men tillbaka till varför jag surnade till nämligen... (fast inte av den anledning
dottern tror) Det luktar APA i vår lägenhet, i vårt kök, hela tiden, haha!

Sopsortering kombinerat med LC/HF-diet är ingen hit,
inte alls... Blandningen av räkor, ägg och diverse smet
lämnar en ständigt överhängande fislukt efter sig...


Sen att jag är sen, MÅSTE städa, tvagning av luden kropp och några
plågsamma attacker med rakhyvlar efter ludna ben, armhålor och
usch...plockning av överläpp som väntar gör mig inte alls gladare...
(särboskap är väldigt bekvämt, jag kan förfalla hur mycket som helst
tills den här inbyggda "gör dig fin inför gubben din"-paniken infinner sig!)

Men nu är jag ju inte sån, kanske är jag lite lenare när han väl är här,
men det är ju under långfillingarna, slafsbrallorna, o tjocktröjorna....

Det spelar ju inte ens nån roll om jag har finaste b-hn på mig (för den
är förutom att vara den absolut ENDA som passar, och nu talar vi inte
om en svällande barm utan mer en urlakad flärp, sällan ens påsatt (?!)

Den brukar ligga nånstans i soffan, avsliten i irritation över att det
enda den gör är att klia, schwiiii och störa... Lyftet saknas liksom =)

Svammel, svammel, svammel..... jag har ju BRÅTTOM!!



1 A:

skriven

Länge sen jag hörde av dig - och du av mig, så jag kikar in och kollar att du lever!

Kram!

2 Sara:

skriven

Hej på dig tantan!



Jag har haft ett längre blogguppehåll, gällande både läsande och skrivande. Inser nu när jag tittar in att jag har saknat ditt svammel!

Hoppas att du haft en skön helg.



Kramen!

3 Camilla:

skriven

Du är för underbar! :) Kramas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: