- fk som begär att man ska sia in i framtiden......




En ny ansökan om bostadsbidrag behövs, blir min tredje bara i år, och varje gång
samma problem, vilken inkomst har jag, vilken inkomst kommer jag att ha.....
knorren på allt är ju att de också begär in inkomstuppgifter för året efter också.

Jag får göra det hemskt enkelt, samma visa som varje gång, ta med mig de papper
som finns, vilka inte är många, och åka ner till fk för hjälp med ifyllandet. Allt för att
så lite som möjligt ska kunna bli fel, återbetalningar av bostadsbidrag är inte så roliga
samtidigt som att en månad utan minimerar möjligheten för mig att betala hyran.

Pest eller kolera?


Har ordnat med avbetalningen hos tandläkaren nu, finns ett ord som hjälper när man
ska förklara sin ekonomiska situation ivf, "jag är utförsäkrad". Tänk att det finns, trots
alliansens övertygan om att vi faktiskt inte har drabbats!


Annars så är det ingen vidare bra dag här, jag har samma känsla inuti som efter
valet, och jag skiter i om jag målar fan på väggen eller inte. Det känns inte bra att
vara i min sits just nu....

Precis som Ett hjärta RÖTT skrev häromdagen så är det inte bara vi
som varit (är ?)långvarigt sjuka som drabbats av den nya sjukreformen,



Det politiska läge som blivit i Sverige ökar min oro, önskar jag kunde komma
ihåg en twitter jag läste i går kväll, men den gick ungefär såhär:

"En alliansregering i minoritet, SD i riksdagen och socialdemokraterna
utan partiledare, vilket drömläge......." (fritt citerat ur minnet)


Nä, det är inget drömläge, det är allt annat än ett behagligt
drömscenario som spelas upp i min tankevärld och idag har
jag faktiskt sorg i hjärtat.... Om man någonsin kunde välja
när man skulle drabbas av ohälsa så är just nu det allra sista
alternativet jag skulle tagit......







1 Bunny:

skriven

Hej!



Inte bara FK, min arbetsförmedlare frågade mig hur länge jag tänker ha dessa utmattningssymptom jag har... HUR tänkte hon där lixom...



Kram Bunny^^

2 Madeleineslife:

skriven

Det är en oviss värld vi lever i! En stress, oro & press från många håll! Man är rädd att göra fel, ta ett sné steg! Det känns som om man har ögonen på sig hela tiden!



Blir förvånad över hur jag själv orkar överleva allt detta man gpr igenom vad det gäller att vara i denna svängen med FK, AK & att det nya nu vara utförsäkrad!



Styrkekramar till dej...

3 Bunny:

skriven

@Madeleineslife... Vi HAR ögonen på oss... FK är inne och läser min blogg nästan dagligen...



Kram :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: