- Dagens PMS




Eftersom att man har en helt underbar tjej här hemma, fast inte just nu då
hon har fullt upp med att leva livet, med allt som hör därtill, på gott o ont :-(
så blev det en AKUT utryckning med lilla "räddningspaketet" här mitt i dan!


När jag ändå var ute i det allt utom mysiga vädret, och fått igång farten
liksom, så ramlade jag in på RUSTA.... Tanken var ju bara att få lite värme
på kinderna innan jag skulle stolpa hemåt igen men dessvärre så ramlade
jag på ett par gardiner. Kan ni tänka er ett mindre viktigt köp just nu än ett
par LILA gardiner till vardagsrummet, helt seriöst, gardinerna är jättefina
men inte tusan är det mycket att äta på .....

Det rullade på hemma också, återigen en ommöblering av det jäkla förrådet
som är sprängfyllt av allt från sparade kramdjur till tonvis av tomma flytt-
kartonger! Har fått ihop en säck till med jackor som ska bäras över till Röda
Korset och fick fram julsakerna, har tom fått till en plats där jag tror eller
hoppas att cykeln ska rymmas och hela min trädgårdsutrustning är numer
instädad för det här året!

Känner mig riktigt duktig faktiskt, om jag inte vänder mig om och tittar ut
i hallen där allt står staplat, måste ju ut med kartongerna igen efter att jag
lurat ut var det här "första pyntet" nu finns...


Nå ja, first thing first, NU ska jag stryka gardiner, nåde dem om de inte behagar
bli skrynkelfria, vet att det brukar vara mindre troligt men då får jag ju möjligheten att
leva ut baksidan av min PMS, lite vrååååål brukar sätta guldkant på tillvaron också,
ivf när man är ensammen hemma ;-)


Duktigaste tösen i hela världen står just nu och knapprar kassa så fingrarna
blöder, det är en sanning UTAN modifikation om jag säger att utan hennes
hjälp så hade vi ALDRIG fixat den här hösten, jag är så tacksam och stolt
och faktiskt helt överlycklig över att VI är VI, världens bästa lilla familj som
ska fixa med ännu en jul trots allt som hänt! (och jag hoppas att hon inte blir
för arg på sin arma morsa för hennes PMS-inköp idag...)



1 Anabanana:

skriven

Jag är så stolta över er bägge två! Ni har klarat er så fantastiskt bra genom allt elände, och jag är säker på att ni kommer att fortsätta klara er så bra! Jag är stolt!!!! :)

2 Tina:

skriven

Till och med jag är så stolt över din dotter!!!! Hujeda mig vilket underbart barn!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: