- Andas ut, bara för nu ska jag andas ut, sjukpenning på väg.


Jag som skulle skriva om våld mot kvinnor idag, nu har jag helt tappat
luften istället.... Pratade precis med min handläggare på fk och jag får
tillbaka min sjukpenning! Jag måste in i härvan igen i vår men bara för
nu är det alldeles tomt liksom..

Jag kan betala hyran!! Med alldeles egna pengar... Förstår ni ens lyckan
i såna här saker, att en människa kan bli så tacksam att tårarna bara
rinner för att man faktiskt är betrodd. Jag ljuger inte, jag spelar inte, jag
är inte ute efter att lura av svenska staten dess pengar utan jag kan inte
jobba just nu pga ohälsa, och hon TRODDE på mig!!!


Det tog bara 6 månader att få komma tillbaka.....

*andas ut*


Men alla vet ju om hur systemet fungerar, inte fungerar och hur oerhört illa
människor far under tiden. I dag har Ett hjärta RÖTT tagit upp problematiken.



"Det finns alltså ett klart samband mellan det ökande beroendet av socialbidrag och de
hårdare reglerna i både sjukförsäkringen och a-kassan. Många utförsäkrade faller i dag mellan
stolarna och ser ingen annan utväg för att klara sin försörjning än att vända sig till socialen.
Detta var också något som regeringen kalkylerade med när de nya reglerna infördes.
Man visste att fler skulle bli beroende av socialbidrag."








1 Eva:

skriven

Grattis grattis!!

2 Tina:

skriven

Jag är SÅ glad för Din skull!!!!!!!!!!!!!!! Megakram!!! och en till!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: