- Vad vore man utan tjurighet?






Jag förstår inte, och jag hinner heller inte sitta här och invänta fler morgonmail
från försäkringskassan, men är det inte så att vi som utförsäkras åtminstone ska
få behålla de dagar vi har kvar?


Det kanske verkar småaktigt av mig att protestera när min handläggare först
skriver att jag egentligen skulle haft mitt överlämningssamtal nu på fredag,
sen att jag har mage att säga nej när hon erbjuder nästa möte nästa fredag,
då har jag ju fortfarande 1 hel vecka kvar av min sjukersättning...


Snacka om att man sitter i en knepig sits alltså, först kämpa MOT fk
o sen sitta och jaga neurologen för att få möjlighet till provtagning
för att ha möjlighet att få må bra några dagar till........


Två mail senare, och ett telefonsamtal (gissar att en viss sköterska
uppe på neuro snart drömmer mardrömmar om den här "patienten")
får jag veta att jo, kom förbi nu på morgonen och ta ditt prov
och förresten


"- Du måste vara noga med hur du tar din medicin....
-Du får se den som ditt blodsocker ungefär......"


Första konkreta informationen om HUR jag ska hantera
tabletterna kommer alltså först NU ...... kanske skulle jag
ha vetat av mig själv, gissat, läst och insett men hallå...


jag blev visst lite för risig för att fixa allt sånt perfekt..

(vi talar om en mindre enkel medicin, tro för allt i världen
inte att jag har koll på hur man hanterar piller annars!)


Nu måste jag iväg, tjoho på er!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: