- Tänk om tantan kan skaffa vovve?





Hans Grönlund, en svensk forskare på Karolinska Institutet har tagit
fram ett kattvaccin uppbyggt på ett protein som finns i kattens saliv.



Att det blev just vaccin mot kattallergier är för att det är enklare
att utvinna den allergenen som de flesta av oss som inte tål dessa
underbara djur, reagerar mot .




Dottern står i kö för just hyposensibilisering men som vanligt är det
inte så lätt att få den möjligheten, det är många allergiker och jag tror
nästan att jag kan påstå att det inte tillhör den högst prioriterade delen
av sjukvården, framförallt inte i dessa tider.



Tanken att kunna "bota" sin allergi genom ynka 3-4 sprutor jämfört
med dagens 3-4 åriga behandling då man måste injiceras varje vecka
tills en underhållsdos har nåtts och då "bara" behöver stickas var
6 - 8 vecka......



Själv har ett sug efter hund vuxit fram med åren, jag är ju egentligen
mer en kattmänniska, men kanske har epilepsin påverkat mig också,
en kompis som alltid finns där och varnar när jag börjar vara lite
annars, som vi ju säger


Dina mediciner - Snabbvaccin mot kattallergi - snart här
Aftonbladet - Tre sprutor kan bota kattallergin
Expressen - Snabbvaccinet mot kattallergi snart här



Men en katt är inte kattskit heller =)


 

 

är dock mer tveksam till om man kombinera

nytta med nöje där.....


en katt som ska orka bry sig så mycket om

sin matte att den "larmar" inför anfall...


njae....

men goa är de...

1 A:

skriven

Wow, hade ingen aning om de här sprutorna!! Fast helst skulle jag vilja att de uppfann nåt som bet på allergi mot stenfrukter (som man kan få när man är allergisk mot björkpollen). Har inte kunnat äta äpplen, päron och en hel massa annan frukt sen jag var 14 år och längtar så in i norden efter att få sätta tänderna i ett saftigt äpple!! Fast som det är nu är det inte ens att tänka på...

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: