- På tal om arbetsträningen min...


Idag när jag äntligen vågade mig upp på kontoret så var där ingen personal-
ansvarig, yiiippppiiiie! Jag började skriva vad som gällde, arbetstjohejsan och
behov av tjänstledighet men mitt i allt kom hon tillbaka...


Såhär i efterhand är jag ändå väldigt nöjd över att vi träffades, fick en ny syn-
vinkel på hur min situation tolkas av en arbetsgivare, intressant är bara förnamnet!


Vi har ju varit på samma möten, hon har även hört hur lugnt jag skulle ta det
och att vi ju hade all tid i världen,  och nu när jag talade om att jag inte skulle
komma tillbaka förräns tidigast i höst, om ens då, då blev hon förbannad!


Det har ju pågått arbetsträning i nästan ett år, jag blev ju dålig här i våras,
men vi var ju på väg, om ni bara kunde ana hur skönt det känns att om
inte annat få höra att de på jobbet tyckte att allt gick bra =)


Hennes fråga om hur man kunde avbryta en pågående arbetsrehab och
bara avsluta/avbryta mitt i allt är ju intressant, när man har en arbets-
givare som nästan (vågar inte skriva vill dock, vet ju inte) räknade med
att jag skulle komma tillbaka och ändå måste iväg....


Känns helt sanslöst, givetvis för mig men som sagt var även
för arbetsgivarsidan, under det här året kunde jag alltså ha
gjort något annat än att slita och kämpa på jobbet, det var ju
aldrig tänkt att jag skulle få komma tillbaka...eller..?


Men nu ska jag i säng,
som sagt var, skönt att
få höra att de också
tycker att allt är vansinnigt,
jag kan (snart igen ...)


I morgon är en annan solig dag och
jag ska BARA stolpa iväg och hämta
mediciner, resten av tiden skall till-
bringas ute i solen!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: