- Thunder and lightning och du Olle...tänk efter före nästa gång, ok?


 

 

Vi fick oss en liten sväng av åska minsann, hann inte ut ens och regnet

skulle ha piskat liiiite hårdare för att de där härliga skräckblandade

ilningarna efter ryggraden skulle ha infunnit sig

MEN

årets första åskoväder har varit (och verkar starta om igen!)

 

 

Idag har jag inte suttit vid min kära dator, jag har inte jagat en

massa politiska blunders och jag har knappt ens tänkt på min

stundande utförsäkring, fast lite politik försökte jag allt styra

in i prat med väninna och senare moder med vän.

 

Hur kan man inte bli engagerad i alla

orättvisor som pågår, sånt förstår inte jag, men det är klart,

det är ju som vanligt, man är ju trots allt sig själv närmast,

och det påstås ju att vissa har fått det bättre, dessa vissa är

ju också bara människor som jobbar och sliter, alla ören är

välkomna och jag måste försöka ta världsrekord i långa meningar!

 

*andas ut och in*

 

 

 

Men så länge det finns folk som går omkring och verkligen
TROR på såna här saker, så länge måste väl vi andra säga
emot, nåt annat vore fegt!

 


Varför Olle tar till de här brösttonerna? Titta in på
Ett hjärta RÖTT och läs om hur sjuka sorteras bort,

kära människor

går ni verkligen omkring och tror att vi som går/gick
sjukskrivna har gjort det för att vi varit så lata?!



"Den borgerliga politiken går ut på att de som
verkligen behöver hjälp ska få det?!?!"



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: