- Klassning av Lyrica




Jag har själv använt läkemedlet Lyrica, i fass beskrivet som ett antiepileptika
vilket stämmer i mitt fall, men det har också använts som smärtstillande medel
vid neuropatisk smärta och GAD, generaliserat ångestsyndrom.


Nu ser jag att VK beskriver det såhär:

"Pfizers försäljningsraket Lyrica, ett medel mot bland annat smärta
och ångest, kan komma att narkotikaklassas i Sverige."


Jag har sett att folk använder sig av det på "fel" sätt, det är ju
inte helt nytt att droga sig på tex antiepileptika men för mig
som ständigt gnäller över hur jobbiga alla biverkningarna
är så känns det minst sagt smått skruvat...



Fast,  i ärlighetens namn, Lyrica gav mig ett par veckor
av total eufori, jag blev helt enkelt lyrisk =)

*lyrisk:

poetisk, romantisk, stämningsfull, känslofylld, svärmisk,

entusiastisk, begeistrad, betagen, hänförd



Sen att det inte fungerade som det skulle,
ja, det var väl ingen nyhet, men vem
skulle vara orolig över ett preparat vars
första psykiska störning (?) var just:


Euforiskt stämningsläge



Och btw, euforin lade sig tämligen omgående,
men innan dess govänner, jag var salig över
det mesta, och nu talar vi om en normal dos,
inte för att söka en rusefffekt =)
1 Tessan:

skriven

Hej!

Hittade hit via Malins blogg! Läste ditt inlägg om Lyrica och jag håller med fullständigt. Hur kan någon vilja ta detta som drog.. Har med provat den för nervsmärta, men fick sluta med den på dagen då jag gick och svimmade stup i kvarten av den pga yrsel. Nu har jag den till natten då den hjälper mig att sova men man undrar ju varför någon hade velat använda denna om verkligen inte behövde...

Ha en bra dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: