- Jaha, så var det första dagen som utförsäkrad...


Vi kan väl säga att den kunde ha börjat lite bättre... Besked från fk om min
ersättningsnivå, 176 :-/dag, skattat o klart! Nu är ju tanken den att jag ska
få a-kasseersättning under dessa 3 månader men där börjar det krångla
direkt...


"Intyg om att ersättningen från sjukförsäkringen tar slut (FK7285)"
saknas tydligen, är dock lite underligt eftersom att det postades förra
söndagskvällen, jag hade ju kunnat gå till Östersund med brevet själv
och hunnit komma fram med det =(


Lite dåliga vibbar inför det här, men förresten,
jag är ju INTE ens utförsäkrad ännu, har ju
hela dagen på mig att fixa allt...typ


Och nu var det ordnat!

(återstår bara lite knörvliga saker, måste räkna ut var vi hamnar
ekonomiskt, kanske kan jag söka mer bostadsbidrag och sen ska
jag ÄNTLIGEN göra iordning ett alldeles eget block ditt alla papper
ska hamna)



förresten, en liten knorr på det hela,
inte bara jag blir ju "utförsäkrad",
indirekt så åker ju dottern dit på en
käftsmäll också då jag är den enda
med inkomst i familjen.. precis som
för så många andra ensamstående..

1 Katta & Doriz:

skriven

Kontakta Förkränkningskassan direkt om bostadsbidrag! Man kan visserligen få det tre månader efter. Man man ska klara sig också... Fast de kan ju ínte bevilja dig högre bostadsbidrag innan du ansäkt, och för att ansöka måste du ha fått hem nytt inkomstbesked från tada! Förkränkningskassan! För de kan ju inte själva titta i sina register....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: