- Håller mig hemmavid i dag




Har tagit mig friheten av avboka prattant idag,
ska bylta på mig nåt som kanske står emot
regnet och ta mig en promenad till snusaffären.

That´s it antar jag,
dagens aktivitet alltså,
förutom lite dammsugning,
(eehhrmm, kanske...)
och middag och tvätt
(o ett nytt försök med banken)


Förresten, bilden tog jag på Arboretum Norr, samma gamla
vanliga ställe alltså
, nu hade de nämligen sågat ner den stora
tallen som stått för den här ljuvliga björken?

Koppar/bronzelystern i stammen var helt underbar,
jag måste börja gränsa till trädfixerad vid det här
laget känns det som men just nu är ju allt såååå
vackert att jag fortstätter att titta mig tårögd
på ljuvligheterna ändå!

Adios för stunden!
1 Magda:

skriven

Ja de är underligt där med vindarna som blåser...I balnd är de så milda o jumma. O i bland blåser de så man nästan blåser bort. Men konstigt nog verkar vi (du o jag) ha ett rotsystem som inte släpper taget. Ganska skönt att veta att man klarar de värsta stormarna o orkaner... Men ibland blir man helt utmattad!!!



Just nu blåser de milda jumna vindar i mitt liv...O jag njuter i fulla drag... Kan jag lova...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: