- För the båtten is nådd, hur långt kan man gå, hur lågt kan man sjunka....



Nu är pajkastning i full gång, eller har den ens stannat av?

Det hittills lägsta, notera HITTILLS lägsta, är den här
kommentaren:


"Assistans kostar mer än sjukförsäkringen... vilket ingen pratar om?

Vi har 17.000 handikappade som tillsammans får mer bidrag än 600.000 sjukskrivna.

Varje handikappad är värd 30 vanliga människor.
.
Är det vettigt?

Foppa, 11:05, 3 maj 2010"


Den här kommentaren finns på DN, som reaktion på
Oppostitionens skuggbudget.....


Att börja jämföra handikappade med vanliga (?!) människor och
ifrågasätta kostnader är ju helt vansinnigt och oerhört kränkande.



Känner mig mer eller mindre tvungen att börja tänka
i särbots mer radikala tankebanor.... kanske börjar
det finnas likheter i värderingarna av oss som är alldeles
för nära de som rådde under andra världskriget....



Vill ni läsa mer om vad jag tänker
på så kan jag ge er ett bra boktips:




(vill du läsa mer om boken, klicka ovan)


Rudolf Vrba´s berättelse om sina år i Auschwitz, en otroligt gripande
och samtidigt saklig berättelse om hur dödsfabriken växte fram till
sin "fullkomlighet"........


Eventuella jämförelser göres helt på eget ansvar, jag påstår INTE
att vad som pågår i Sverige idag är på något sätt likvärdigt med
den enorma tragedi som utspelade sig under andra världskriget,


MEN


attitydförändringen hos många människor
i Sverige i dag skrämmer mig!


1 Inspirerar:

skriven

Hej

Jag har legat lite nere med mitt bloggeri men kommer nog snart igång igen. Sjukförsäkring och allt detta är åt skogen. Var in och lyssnade på KU förhöret av fredde reinfeldt ...skandal...Du rekomenderar en bok låt mej få rekomendera denna ;) 'Pässion För Livet'

Ligger på vulkan.se här är direktlänk



https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=46179



skriven av ;)

2 Pia:

skriven

Jag instämmer!! Det är faktiskt otäckt! :o(

Kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: