- En ny dataskada, ergonomi är viktigt, men HUR?!






Just precis såhär sitter jag mest vid datorn, skräddarställning,
eller kanske lotusställningen om man väljer att tänka i de
banorna.


Problemet för mig är lite delikat, lite udda,
inget jag hört talas om direkt ....


När det gäller dataont använder man gärna
ord som man återfinner här nere:

"Det som kommer att tas upp här är dock framförallt arbetet framför datorn,
som är en källa till många arbetsskador, t.ex musarm, gamnacke,
nintendotumme, tennisarmbåge, axelvärk och ryggont."

citerat från Jonas Web - Ergonomi & Arbetsmiljö



Jag har fått datatå,
och inte vilken tå som helst
utan lyssna på den här,
datastortå!!


Eftersom att jag ju sitter som jag gör så belastas
fötterna OCH tårna extra mycket.... lite hoppas jag
ju på att mitt numer beniga arsle bär skulden till
mina ömma stortår, annars vete tusan....

Jag kan väl inte sluta med "datrandet"...???

1 Sara:

skriven

Oj, datastortå var för mig något helt nytt! ;)



Kramen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: