- En demonstration i det tysta




"Upp trälar uti alla stater,
som hungern bojor lagt uppå.
Det dånar uti rättens krater,
snart skall utbrottets timma slå.
Störtas skall det gamla snart i gruset.
Slav stig upp för att slå dig fri.
Från mörkret stiga vi mot ljuset,
från intet allt vi vilja bli

Upp till kamp emot kvalen!
Sista striden det är,
ty Internationalen
åt alla lycka bär.
Upp till kamp emot kvalen!
Sista striden det är,
ty Internationalen
åt alla lycka bär."



Dåligt väder, halvtaskig dagsform, en tumme som sitter alldeles
för långt inne för att jag ens borde berätta det gör att min
demonstration har hållit sig inom dessa fyra väggar.


Jag satsar mina pengar på de Rödgröna,
jag förlitar mig på de mänskliga politikerna
som inte bara ser kostnaden utan även individen!


Historisk spurt krävs av Alliansen


"På den borgerliga sidan är det bara Moderaterna som får plussiffror och nu hamnar på 28,8

procent. De tre andra partierna i alliansen har allvarliga problem att locka väljare och ligger långt

under valresultatet från 2006.

Folkpartiet får sin lägsta siffra på ett år med 5,9 procent.

Centern får 4,6 procent, partiets lägsta sedan februari 2001.

Kristdemokraterna ligger åter under riksdagsgränsen med 3,8 procent.


Historiskt har inget block i modern tid lyckats vända ett

så stort underläge i aprilmätningen före valet"




Nu tar vi dem, nu gör vi vår plikt och lägger vår röst
för ALLA samhällsmedborgare, inte bara
Alliansens sk arbetare...


"Inte en enda arbetare i partitoppen —

trots att Moderaterna kallar sig ”det nya arbetarpartiet”.

Det visar Afton­bladets granskning.

– Alla som arbetar är arbetare, kontrar partisekreteraren Per Schlingmann."

 

Ok, och alla som är sjuka är friska?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: