- Duktig tanta!






På en suddig bild från nyår 2009, iförd en av de fulaste
svarta fleece-tantmössorna nånsin ser man en glad en!


Nu har jag varken druckit öl eller tassat omkring i luvan

MEN

jag har promenerat iväg på kvällskröken för att inhandla
lite cigg, det är banne mig bra jobbat efter de här sista
dagarna
och om inte allt varit som det är skulle jag
förtjänat den där ölen just precis nu!


Man ska ju tycka om sig själv också,
visst är det väl så? Jag klappar mig
på axeln, skålar i Colan och är en
bra en, man får faktiskt förstå sig
själv ibland också!






Dagens inlägg på Ett hjärta RÖTT behandlar hur numer endast
12% av alla arbetslösa når upp till 80% av sin a-kasseersättning...
och då får vi inte glömma de nästan 50 %
av arbetslösa som står helt utan ersättning!


Borg borde verkligen veta bättre


Intressant är också att se att vår sk låga arbetslöshet
inte alls visar sig vara så låg, inte om man jämför med
andra alltså....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: