- Dont get caught with a bad government!


Dagens morgontidning är Etc , testar ett annat sätt att möta dagen och det tar inte
många sekunder innan jag hittar en massa som jag lyckats missa förut, förstås.

Saker jag vill se mer av här hemma i Sverige är aktioner
i stil med den i filmen nedanför, en flashmob som i det här
fallet handlar om att väcka folks uppmärksamhet om de
anställda på Hotel Westin St. Francis hotell i San Francisco
usla kontrakt och hälsovård.

(känns skrämmande bekant.......)


 

 

Tänk om alla utförsäkrade enades kring en liknande aktion,

tanken är kittlande, erkänn det? Vi talar om tusentals personer

som skulle kunna enas om ett och samma tema,

samla oss i våra hemstäder och bara trumpeta ut

vår rätt till ett värdigt liv!

 

 

(och till skillnad från rådande regler att ALLA kan arbeta oavsett

hälsotillstånd så skulle jag aldrig kliva in och kräva att de av oss

som inte orkar måste delta, men vi andra, one group, one mission?)

 

 

Nu är den här -
1 Katta & Doriz:

skriven

Läste att av de 14 000 som utförsäkrades 1 januari kan 605 sköta ett jobb. fantastiskt resultat. Att bli utförsäkrad innebär ju inte att du blir frisk, men det finns ingen rehabilitering. Kör ner de sjuka ännu mera i skiten. För tar de sig inte till kurser, jobb, arbtesförmedlingen får de inga pengar. Resultatet blir då att de sjuka blir ännu sjukare. Vann man då något?



Mitt "go" som du skrev om vet jag inte vad det kommer ifrån. Vissa dagar är svart, men jag har en j

vulsk galghumor. Det är nog den som får mig gå vidare. Och såna som du; de som delar med sig själva i bloggar och kommentarer. Det ger mig kraft!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: