- Jag har fått en kompis!






Liten, eller nu är ju allt relativt, ganska stora svarta katten
kom infarandes med dottern tidigare i kväll, snörusket ute
är visst inget för en katt att vara ute i, och nu har timmarna
gått o kattan verkar inte vilja gå =)


Enda gången jag inte har bäddat sängen, återigen en sanning
med viss modifikation,
så hoppar den upp dit. Trampar runt,
runt uppe vid huvudkuddarna förstås och efter viss flyttning
av kraftigt nysframkallande svartkisse så har den funnit sig till
ro på mitt favoritlakan. Tydligen inte bara jag som gillar flanell!


Jag har fixat med alla räkningar, åtminstone de som har kommit,
månadens slant är på väg till en pank dotter och själv hoppas jag
väl på samma, i morgon kommer pensionen,
prisa Gud!


Efter ett evigt ältande med allt och alla, framförallt stackars särbot
är ivf ett beslut fattat, jag kliver av Vimpat med tämligen omgående
verkan!
(när jag nu får tag i farbror doktor alltså...)


Senaste strulet med hälsan, sköldkörteln, struntar jag helt enkelt i,
ok för en provtagning till men jag kan inte fixa allt på en gång. Väck
med "dumklubben"-pillrena först, förhoppningsvis inte in med nån
bonus vad gäller körteln utan nu ser jag bara fram mot ännu en
provtid, eller prövotid, med ännu en ny sorts epmedicin.


Men, så är det go vänner, livet händer,
ibland får man bara gilla läget och ta
skiten som den kommer,
jag har ju ivf fått en ny kompis
det är också livet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: