- Hur ligger du till i skuldfällan?


En blogg jag ofta läser är Inspirerar Inspirationen, tänker låta hennes egna
ord beskriva vad den handlar om, för det här är också en vardag för många
svenskar i dag. (Läs mer i det här inlägget för några dagar sen här på min
egen blogg
)


"Jag är fattig, arbetslös och livstidsgäldenär. Det betyder att jag har blivit skuldsatt
och att inkassobolagen har satt ränta på beloppet som i sin tur gjort det omöjligt att
betala tillbaka. Jag har när allt som knolltotten dragit av mina slantar precis så det
räcker till hyran och ibland lite mat."



Här finns många intressanta inlägg och jag tänkte tipsa er om gårdagens inlägg.

Rösta Fattigt!

Sagan om Askungen kan lika väl vara en skildring om dagens orättvisor
och övergrepp som sker mot den lilla. Motivet för den sagan återfinns redan
på första århundradet för Kristus, i en berättelse av Greken Strabo....


Klicka HÄR för att läsa hela inlägget,
det är mycket som har blivit snett i
dagens samhälle och nu har vi chansen
att förändra, att visa vårt missnöje, att
faktiskt vara med och välja vilka som ska
styra vårt land, har DU råd att stå utanför?

Om du blir intresserad, titta gärna in på
Fattiga Riddares Forum för att vara med
och tycka till, kom ihåg:

Enade vi stå, söndrade vi falla!






1 Inspirerar:

skriven

Du är helt enkelt underbar ;)

2 kristina:

skriven

Lätt att hamna så...

Svår sits, har det väl gått lite snett kan det vara att reda ut det! Inte lätt, själv är jag slarvig och glömmer många räkningar - lite skillnad dock:)



Puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: