- Gomorr, jag och David Baldacci !




Vintage Antique Classics

 

 

 

Efter en morgon åkandes lokaltrafik runt, runt i staden,

PÅ busstaket fullt krampande (?!) känner jag mig ganska

mör...  Antingen har jag en grym ... sån där känsla av något

även om det inte har hänt, eller så har jag nog legat och

studsat lite här hemma i sängen, hmmm, hur ska man ha

koll på sånt när ingen ligger och klämmer ihop en i sängen?

 

 

Nå ja, vaken och vimsig vid nio-snåret, lite av en sov-

morgon blev det ju och nu tänkte jag bara passa på att

lite av rekommendera en bra bok (5:-/ på Willys!!)

 

 

 

 

"Lycka till är en både gripande och charmig historia som återger

den speciella atmostfären på Virginias landsbygd, befolkad av en

rad oförglömliga karaktäre, samtidigt som den berättar en upp-

slitande men ändå lyckosam historia om en familj, dess

glädjeämnen och motgångar i en svunnen tid"

 

 

 

Jag brukar inte gilla böcker som handlar om historia, eller snarare

dåtid, då jag ju har fullt upp med att leva i nutiden, men den här

boken glider så fint samman med lite av de böcker jag tidigare läst

om nybyggarna i Lappland. (och allt från författare till huvudpersoner

i de böckerna har ju givetvis inte stannat kvar i min skalle...)

 

 

 

Vill du ha något som hjälper dig att tänka efter lite grann, känna igen

eller bara väcka din lust efter att kanske vore det något att bo utanför

en tätort och försöka klara dig på vad naturen ger, och ibland tar, så

tror jag att den här boken kan vara något för dig.

 

 

 

Dessvärre hittar jag inte något ställe att köpa den ifrån men efter vad

jag har kunnat luska ut så finns den på biblioteket, ta en rövare, låna

en annorlunda bok från den i vanliga fall spänningsromanskrivande

David Baldacci så lovar jag dig en behaglig stund i läsfåtöljen,

eller kanske som mig på din "tron" hehe!

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: