- Ett ljus tänds, igen....



Stod i kön vid kassan på jobbet och blev oerhört sorgsen,
förbannad givetvis för det är också en känsla som väcks
hos mig, men sorg är nog den största....


Hur kan det komma sig att pressen blivit så oerhört respektlös
i sina braskande rubriker? Varför ska man sälja oavsett VAD
och HUR och..... När blev bland det värsta som kan hända en
människa o dennes anhöriga, självmord, STORA SVARTA
BOKSTÄVER
bara...?


Mina tankar går till Emils anhöriga, till hans son som aldrig
kommer att lära känna sin pappa, hans flickvän som måste gå
igenom ett helvete jag inte önskar någon människa på denna
jord.....



Far ni åt helvete kvällspress och andra media som gottar er i
vad som har hänt, oavsett om man är känd eller okänd, ensam
eller med en stor sörjande familj. Respektera den människan
som, vare sig det var i vanmakt, sjukdom, panik eller rent
planerat valt att lämna denna jord.


Så, därför tänder jag ännu ett ljus här hemma, av respekt för
Emil, av tanke till anhöriga och av sorg att det försvunnit ännu
en själ på jorden...



1 Pia:

skriven

Håller med dig! När jag såg löpsedeln så hoppade jag nästan till.. Hela sidan, stora kolsvarta bokstäver och en stor bild på honom.. Hemskt!



Jaså, jobbar du där?? Vi måste ju träffas IRL nån dag.. Du kan hitta mig på Face book om du vill kliva ur anonymitetens skugga!! ;o)



Jo, är så nöjd med köpet(eller ja.. priset hade väl kunnat vara lägre, men läget är ju kanon så..) och bara längtar tills vi får huset sålt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: