- Ja ni kungligheter, det tar på att bränna statskassan minsann...


(bild lånad från Expressen/Sven Lindvall)


Skönt att få se en bild utan ett krampartat flinande
soon to be married-kort, torsdagens party och fredagens
mindre roliga uppträdanden
gjorde bevisligen fler än
mig lite slaka....

(var f.ö det första jag sett i samband med den
här otrooooooliga händelsen....)


Hur Daniel lyckas få till sitt "Jokern" a´la Nicholson-flin
hela tiden kan jag inte förstå, killen är ju söt bara han
kliver ur sina "Robert"-brillor
men Vickan,
väldrillad som hon är ser helt fascinerad
ut med högt lyfta ögonbryn och ett lite
halvöppen mun....

- Men Daniel, hur gör de sådär ?

(tänker jag mig att hon viskade
när den suvveräna kinesiska balans-
konstnären visade sin elegans)

- Kan inte jag få prova lite grann i kväll,
jag lovar att stå alldeles stilla, direkt på
ditt ena muskelfäste?


Självaste drottningen klämde ur sig en tår eller
två fast jag bestämt vet att jag såg henne svälja
både en och en annan gäspning under kvällen också..

Nå ja, hur var det nu igen,
jo jag är inte bitter var det ;-)


Vi har plöjt igenom Sicko vi,
ni andra som ännu inte sett
mästerverket,
gör det snarast!

Där ser man klart åt vilket håll
det barkar här i Sverige...

käpprätt åt helvete alltså..





"VA? Betalar ni åt andra också och tycker att det är OK?!"


- Vi kallar det solidaritet, hört både i Frankrike, Canada OCH England


SÅ oerhört synd att det ordet blivit så tabubelagt i dagen politik,
gissar att borgarna helt enkelt tänker lika kort som Filippas
klarblå klänning... Känns dock ligga helt rätt i tiden, använd
inte upp alla era pengar nu för snart är ni utbytta,
herr och fru Reinfeldt!


 

Welcome to MichaelMoore.com

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: