- Varför man inte ska läsa skit!





Det känns som att jag målar in mig i ett hörn hela tiden, att jag oavsett jag vill det
eller inte framställer mig själv som ett offer, en svag människa, varför inte bara
kalla mig en patient och inte en samhällsmedborgare?

Men det är inte så jag vill framställa mig och det är definitivt INTE så jag tänker,
jag försöker hänga med i vad som händer i Sverige, jag är totalt övertygad om
att jag skulle ha reagerat på samma sätt även om jag arbetat mina 40 timmar
per vecka, och det helt oberoende av vad jag arbetat med!


Att se till hela samhället, inte bara fixera sig vid de som parkerat sig i gräddfilen,
kunna höra vad som sägs och tycks både på mindre orter och bland mer utsatta persongrupper
(i dag blir en dag när hemmagjorda orden kommer att hagla känner jag!)
och faktiskt inte bara låta företagarna och cheferna få höras utan även de som
som ÄR Sverige, samhällsmedborgarna!


Bara för att man drabbats av sjukdom, arbetslöshet, fattigdom ska man
inte tappa sin röst, sin rätt att kräva rättvisa och framför allt inte sin rätt att
blir respekterad och behandlad som en människa!

Alla kommentarerna jag plöjer igenom visar mig att det är
åt helvete med så många, de verkar helt ha tappat känslan
för att vara mänskliga, solidaritet är absolut inget att vänta
sig men kan ni inte prova att  uppföra er som människor...



Jag måste då säga att halva svenska folket är djupt religiösa.

De tror ju på att vänstersörjan skall göra det bättre för dem utan att själva jobba på det.
Det kommer att låta så här:

“Mona vår, som är i Regeringen!
Helgat varde ditt namn;
tillkomme ditt rike;
ske din vilja, såsom i Riksdagen,
så ock på jorden.
vårt dagliga bröd giv oss idag;
och förlåt oss våra skatteskulder,
såsom vi aldrig förlåta dem oss skyldiga äro;
och inled oss gärna i frestelse
och fräls oss ifrån de förhatliga högern.
Ty riket är ditt och makten och kontokorten
Tills nästa val.

Amen.”
(väljer att inte länka till den här bloggen dock)


Jag är inte alls religiös, jag tror också på att vara delaktig
i att räta upp Sverige igen, jag tror också på arbete är den rätta vägen
MEN jag tror INTE på att sparka på de som redan ligger...

Jag kan inte se tjusningen i att i sin iver att framstå som
lyckad trampa på människor på vägen dit "upp" där ni nu
vill vara, det förakt som så många visar oss andra är allt
annat än hedrande.

Och när du väl valt att sortera bort skiten,
titta då in hos dagens tips:

Ett hjärta RÖTT

Utredarna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: