- Vad ska du göra idag? Kom och visa din solidaritet på försäkringskassan!


För att börja och för att riktigt hänga ut mig själv ska jag tala om
att den här tantan inte kommer att delta i någon sittprotest....
Illa, jädrigt illa och jag är långt från nöjd själv men idag är faktiskt
sista tiden med min egna prattant.

Prattanter är viktiga och tanter som jag, som vaknar upp, går till köket
och märker att jaha ja, idag var en sån "där" dag.... en sån när man
står och gungar och har sig alltså
, måste göra ett val. Försäkringskassan
här i stan har allt från jobbig belysning till FÖRHOPPNINGSVIS en massa
folk och då väljer jag det lilla rummet med den där prattantan i stället.


(om dottern nu läser det här så vet hon exakt, hihi, ju
längre meningar och svamligare texter ju rörigare skalle!)


Men alla ni andra som faktiskt ORKAR med att visa
solidaritet, ni som kanske är hur friska som helst men
trots det förstått att vem som helst kan bli sjuk,
tassa iväg till Försäkringskassan nära er,
sätt er ner, hjälp oss!

Klockan två, närmsta fk!

Sittprotest mot den omänskliga sjukförsäkringen!
Läs mer HÄR


Sitt ner för fan ! - På riktigt

FK - Alliansens bödlar - Verografen

Sittstrejk på försäkringskassan, för er som kan och orkar - Pellefantias sida

Folk dör ju av den nya försäkringen - Arbetaren

Sittprotest mot den omänskliga sjukförsäkringen - Tord Oscarsson, S

Sittprotest mot den omänskliga försäkringen - Sociala Medborgargardet






1 Katta & Doriz:

skriven

Jag skulle gärna ha sittprotesterat. Men tyvärr är jag för sjuk för att orka...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: