- Nu ska jag göra bort mig en aning... jag "känner" nämligen

(klicka på kartan över för att komma direkt till IRIS - Seismic Monitor)



Bara för att göra mig lite viktig.....
nu har jag tre screenshot, alla länkade givetvis
där skalvet är uppmätt till 4,1 på Richterskalan!




Jag tror INTE på spöken, jag tror INTE på nån himmel efter döden,
jag tror INTE på horoskop och jag tror INTE på nåt av allt sånt där
svammel.... vare sig Gud, Allah eller Robert Lind i Kramfors ;-)

MEN

Jag VET att jag kan spåra/hitta av/upptäcka en brand innan den är
larmad... även om den är på andra sidan stan.... jag känner nämligen
en brandlukt i min näsa...

En väldigt tydlig doft är det, precis som om någon som har stått vid
en majbrasa kommer och ställer sig bredvid dig nästan....

Det är helt sanslöst men jag har prickat
av det tre gånger nu så jag anser väl att
slumpen är väck liksom...

Nu när det blev en jordbävning, banne mig om jag inte anade den
före också! Jag fick nån sorts "hurrven" (frossa fast liksom under
huden och in mot benet till)....


Vet att jag har dofthallucinationer, en sorts aura, innan anfall,
epileptiska sådana alltså. Då känner jag en kraftig lukt av aceton.
Den är klockren, vass så det nästan bränner i näsan och då är det
ofta bråttom att åtminstone sätta sig ner.


Samma med mina "synhallisar", tillhör också en sorts aura
som hör till mina ep-anfall. Då brukar det fladdra förbi något/någon i
min vänstra ögonvrå, otroligt obehagligt men jag har äntligen lärt mig
att inte bli rädd.... skulle säkert kunna ha satt de i samband med
spöken om jag inte vetat bättre
...


(ja, vi får inte glömma tomtarna i hallen heller, ambulansmännen
och liten granne från mitt första Grand Mal.....de har en tendens
att dyka upp och då är det BARA sängläge som gäller, fort!)


Och sen har vi sista "finurligheten" med mig.... jag kan känna det
som att någon står/går bakom mig
. Verkligen så klart som att det
går ett vinddrag bakom nacken på mig, armarna knottrar sig och
jag känner blickar.... Japp, samma sak där, hör ihop med aura och
epileptiskt anfall...


Kan jag ha flummat iväg på något otroligt mysko sätt och
blivit mer "känslig" efter att min epilepsi kom? Jag är garamterat
psykosfri, prickfri mental hälsa utom lite tungt ibland, som vilken
annan som helst alltså, men jag vill verkligen inte börja samla
på mig såna här ........ föraningar....


Känns ju helt absurdt,
för är det något jag är så är det väl
faktaorienterad! Flum, new age, Gud
och hans fastrar göre sig inget besvär!!


Men jag var nog redan inne och kollade just jordbävningar
och skalv före, och jag VET att jag hade goosebumps...



Herregud, kan inte gå och bli synsk,
eller tokig heller för den delen,

INTE NU


nu handlar allt om att

RÖSTA RÄTT,
RÖSTA ......
ja
rött,
som vanligt...

huvvaligen,
men det har då inte skakat mer här nu,
(även om jag skulle vilja påstå att jag
känner något mysko.....kanske bara
dags för ett anfall då?)


adios...


o vill ni tillbaka till tidningarna för mer rapportering,
om andra saker än mitt svammel vad gäller förkänningar

Jordbävning i Västerbotten - DN

Jordbävning i Västerbotten - SVD (vilken fantasi..)



"2010-06-15 22:06: Ett jordskalv med mycket preliminär magnitud 3.8 inträffade kl. 22:31 tisdagen den 15 juni ca. 30 km SSÖ om Skellefteå. Mer exakta uppgifter om lokalisering och magnitud kommer under onsdagen. Skalvet kändes vida runt i Västerbotten. "

Svenska nationella seismiska nätet SN/SN


Skalvets epicentrum låg ca 30 km söder om Skellefteå,
mellan Burträsk och Lövånger i närheten av byn
Karta

Och blev du än mer fascinerad av ämnet så finns
det redan en facebookgrupp

"Alla vi som kände den legendariska jordbävningen"
1 Madeleineslife:

skriven

Spännande..



Jag har fått någon gåva av moder natur. Egentligen har vi den alla men den ligger närmare till hand för vissa. Jag kan känna på mig att något ska hända innan det händer. Det kan vara obehagligt att säga något innan det händer, men kan vara bra många gånger. Jag har ofta rätt när jag får en känsla i kroppen.

Veta vad en person kommer säga eller vad den får.

Med hjälp av heeling som är naturligt & inget jag har gått kurs i så kan ´får jag ont där den andra personen har smärta. Kan säga vart eller fårga personen i fråga innan & det är rätt.



Jag vet inte vart detta kommer ifrån med det har jag naturligt som sagt..



kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: