- Jordbävning???


Det skakade och rumlade och mullrade här hemma,
så mycket att saker o ting rörde på sig, hjälp!!!


 

 

Hittar inga nyheter om det, passar på att tipsa om
IRIS Seismic Monitor samtidigt, kanske har du
själv känt något?

Sidan ovan är enkel som tusan, placera bara muspekaren
över cirklarna, vips kommer datum och magnitud (styrka)
och var någonstans i världen det är.

Vill du ha mer exakt, klicka bara i cirkeln så får du fram det.
Osv.... klicka dig fram, lite spännande är det allt och själv
utgår jag från att det är den evigt tvättande grannen
(ovanpå, bredvid eller snett ovanpå har jag ingen aning om)
som centrifugerar järnet....

Eller,
jag måste nog in på IRIS
igen och kolla så det inte
skakade här trots allt!

Natti,

och glöm inte bort,
tänk RÄTT, tänk ...... ;-)


NÄ MEN SATAN
det var en jordbävning....

hjälp....

Edit - uppdaterar

Jordbävning i Skellefteå - Aftonbladet

"Rapporter om jordskalvet har kommit från flera orter, bland annat Skellefteå, Umeå och Robertsfors."


1 Sheena / Rockho:

skriven

Kände av det ända hit till Bjästa utanför Örnsköldsvik. Här skakade dock inte så allvarligt att saker for omkring, men skakade så pass hårt och länge att jag blev lite panikslagen.

Kan tydligen komma efterskalv, hoppas dom är lite snällare så att Dina saker hålls på plats.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: