- Hjälp oss att synas, Ett hjärta RÖTT gör det, varför inte du med?


Det pågår en kamp för rättvisan i samhället mitt ibland er, ni kanske väljer att
blunda och "prisar Gud för skatteåtebäringen", tittar på ert nya kök och minns
er senaste chartertripp till Thailand.....


Att ett gäng "lata och samhällsskygga varelser som inte ens vill jobba för sin
överlevnad" går på knäna känns kanske inte alls intressant, vad
vet jag, men om ni nu tar er tid och tänker efter lite, lite grann

(kan ni inte istället tänka att samma antal människor,
alla med var sin diagnos/läkarbedömning
har blivit utkastade från socialförsäkringen...)

Var finns det vettiga i att rasera människors liv för att sedan, OM de orkar, ge
dem möjligheten att återgå i arbeten, som inte ens finns utan måste skapas,
för du, du som inte ens vill läsa om en stor del av Sveriges befolknings vardag,
inte tusan skulle du väl anställa någon av oss?



Vi måste vrida klockan rätt, självklart ska så många som möjligt ut
i arbete igen men lika självklart ska man ha rätt till ett liv även om
man inte passar in i de stelbenta tidsramarna som kastades över oss!


"Sjuka återgår till arbetsmarknaden

– Av de som utförsäkrades vid årsskiftet och anmälde sig till Arbetsförmedlingen (12.757 personer) och hade gått 3 månaders introduktionsprogram var det bara 105 som vid undersökningstillfället hade fortsatt anställning med samma arbetsgivare, 333 hade fått ett nytt arbete utan stöd, 283 hade fått ett nystartsjobb och 983 hade arbete med stöd!"





(klicka ovan för länk till Ett hjärta RÖTT)


I morgon, tisdag den 22 juni klockan 14 startar en

Sittprotest mot den omänskliga sjukförsäkringen

runt om på våra försäkringskassekontor i Sverige!




Lyssna på Ann-Katrin Petersson,
en av de som arrangerar manifestationen

1 A:

skriven

Wow, vad bra!! Undrar just om det kommer några till "mitt" kontor här (ärligt talat vet jag inte själv riktigt säkert var det ligger). Ska försöka gå och ta mig en titt om min mage tillåter! Just nu är den på krigsstigen...

Jag hoppas, hoppas, hoppas, att någon snart börjar tänka lite förnuftigt och förstår vad det här innebär för alla sjuka. Frågan är hur stor idé det är att hoppas när de styrande bara ser pengar framför sig och inget annat...

KRAM

2 A:

skriven

Förresten, har du kvar lösen till min låsta blogg? Jag har skrivit där om hur mina alternativ inför hösten då jag "blir frisk" ser ut.

Kram igen!

3 Cattis:

skriven

Kör hårt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: