- Grattis Mia Skäringer, my kind of culture!


(bild lånad från Svt)

 

Underbara härliga Mia Skäringer har fått Kommunals kulturpris, här hemma

hos litentanta står tiden stilla samtidigt som den rusar fram i 180, inte hade

jag hunnit med att se det här inte!

 

Jag väljer att lägga ut Tabitha, en av Mia´s mest populära karaktärer, bara

för att Tabitha har tagit ut svängarna så där härligt, inkorrekt, totalt som

vi ensamma morsor verkligen INTE får göra.

 

Jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte haft mina

stunder under dotterns uppväxt men det är svårt, väldigt svårt att knäcka

scener som när Tabitha ,evigt pratandes i sin telefon, sugandes på en cigg

står i köket och diskar toa-ringen, magsjukan härjar nämligen haha!

 

Men jag är smått förälskad i själva Mia också, ivf är det vad jag tror,

när man läser en människas blogg som är så öppen och äkta som hennes

var, ja rätt vad det är rinner tårarna. Fnissar i ensamheten och funderar

om verkligheten.

 

 

"Och när jag var liten sa jag alltid hejdå tusen gånger för att jag hade sån jävla separationsångest.

Det har jag fortfarande. Jag är sån. Och jag får gilla läget bara. Förra gången varade bloggen i tre

månader. Så blev det nu också.


Det verkar som jag orkar ungefär sålänge. Sedan vill jag vara ifred. Samla ihop mig lite.

Det är också så att jag har många projekt i vår som kräver min tid. Och jag har svårt att ha för

många fokus samtidigt.

Jag kan inte ha en "hänga med mig på jobbet" blogg.

Det är inte min grej."

 


Mia säger hej då till oss läsare,

ivf för då...

 

 

HÄR kan du titta in och avnjuta

hennes inlägg om igen!

 


 

 

Så återigen, grattis Mia,

krama om hela stora familjen och

njut av sommaren ute på ön!

(om du hinner alltså!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: