- Återigen ett "enskilt" fall Husmark?


Det skulle inte vara svårt att skriva en blogg som ENBART handlade om
sjukförsäkringseländet, det är ju inte ens besvärligt att få till nyhetsbaserade
inlägg som tar upp ännu ett av de "enskilda fallen" som Utredarna/ Kjell Rautio
skrev om häromdagen...


I dag får man läsa om Lisette Perssons väg tillbaka efter en allvarlig båtolycka
utanför Orust år 2006. Lisette med sambo blev överkörda i sin eka av en motor-
båt och skadorna blev allvarliga och än idag, fyra år senare, väntar operationer.


Lisette har redan fått kriga mot föraren av förarens försäkringsbolag, Atlantica.

Rättegången mot ovan nämnde man resulterade i en fällande dom för
vållande till kroppsskada och vårdslöshet i sjötrafik,
som dock FÖRSÄKRINGSBOLAGET
valde att överklaga....


Trots fastställd dom i hovrätten så har inte Lisette sett röken av några skadestånds-
pengar, blev återigen en ny överklagan, Atlantica förlorade för tredje gången och nu
är tanken att skadeståndsprocessen ska avhandlas i slutet av augusti.



Lisette då? Jo, hon har jobbat sig tillbaka till 75% arbetsförmåga, hon kämpar på
och precis som i så många andra fall slår fk´s bila hänsysnlöst,

Här arbetas efter lika stelbenta principer som våra privata försäkringsbolag och kom
inte och tro att det ska finnas någon anpassning efter skada, person eller arbetsförmåga.




"-Jag behöver de återstående 25% för att träna och vila för att orka.

Men nu är jag utförsäkrad hos  Försäkringskassan,
och nu vill de att jag ska söka jobb på de 25 procenten."


Båtolyckan nära bli Lisettes död



Jag förstår Lisette till hundra procent när hon konstaterar att:



"- Jag känner mig så kränkt. Först har jag råkat ut för de här skadorna

och kämpat mig tillbaka till jobbet och nu ska jag skickas ut på arbets-
marknaden.

- Det kanske vore bättre om jag suttit kvar i rullstolen!"



Tänk till
gör om
gör rätt
rösta RÖTT!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: