- Ur askan reste sig något nytt





Det finns så många saker i livet man kan både uppröras av och engagera sig i,
orättvisor och vansinnigheter och sedan har vi det där "andra"....


Jag tar härmed ett beslut, helt i mina sinnes fulla bruk, kanske lite svajig eftersom
att det ju varit några jobbiga dagar, men ändå klar i knoppen, med i matchen och
totalt inne på att ta greppet om mitt liv istället för att halka omkring mer eller mindre
beroende av vad andra människor anser och tycker, jag har också rätt att vara!


I morgon hoppas vi på ett litet underverk, ett stort steg i rätt riktning och en putt i
helt annan riktning än vad som varit hittills. Först och främst ska en människa göra
ett försök i att andas alldeles själv, utan respirator! Det är stora saker i dagar som
dessa minst sagt.



Sen ska jag ändra på saker och ting, jag ska inte ge vika, fjanta iväg mina egna
värderingar som så ofta är helt rätt bara för att någon annan ställer sig i vägen. Jag
har rätt att tycka som jag gör, jag har i vissa omgångar mer än rätt och ibland har
jag enbart en töntig övertygelse. Det må vara, men ta er i akt, nu är leken över,
jag tänker nämligen börja ta hänsyn till och lyssna ÄVEN på mig själv!

Så, nu fick jag det nedkladdat i blogg och allt.


Vi har bara ett liv, det är lika korkat att offra det på saker man
tror man måste, eller kanske inbillar sig att andra anser vara måsten
som att tvivla över sin egen förmåga. Jag kan, du kan, vi kan!!


ALDRIG, never, inte en gång till kära du,
herregud vilken befrielse, sen att jag offrat
en massa år på att ständigt titta mig över axeln
och sökt bevis på att folk verkligen tycker att jag har fel,
det är smällar man får ta,
ok?
1 Camilla:

skriven

Bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: