- Things to remember....



nataliedee.com





Hur läcker man än är, och ung och blond och solbränd
HÖRS det där jädra PLUMSET i toan hur bra som helst
för den som står utanför och tvättar sina händer.....

En njutningsfull stund av dagen alltså.


Sen kan man konstatera att svensk sjukvård är toppen
men den kan inte uträtta underverk, inte alltid, stackars
mamma som fått kräkas hela dagen och lite, lite stackars
litentanta som fått skvitter både här o där......


Att jag såg slut ut när jag stod med cigaretten i desperat
rökning utanför akuten är en sak, sen att liten taxichaufför
inte gått kursen i att förstå utslut svammeltanta är ju då en
annan kanske...

- Uj, uj uj vad slut jag är efter x antal dagar på IVA,
klämde jag ur mig och hans svar, när han väl luskat
ut att det ju var en intensivvårdsavdelning var helt
INTE klockrent...


-Aha, så det var inget akut alltså....


I dag var en sån dag då jag verkligen letat efter anledningar
att antingen garva åt folk, antingen bakom eller framför deras
ryggar (vilket jag ju fick) och jag definitivt INTE ska få korkade
kommentarer av småpojkar...

Men, nu är jag hemma igen,
middag?

Nä, idag står jag nog över det och
hoppas på ett bättre dygn om en
kvart eller så...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: