- Häftiga saker med att inte minnas jämt


Det väntar ju en tämligen hård höst för den här utförsäkrade tantan,
sommaren blev lite som den blev och nu kör vi "lev i nuet" för fulla
muggar, och , då är ett dåligt minne en ganska häftig grej ;-)


För mig är det allra mest närminnet som krånglar, eller som stör
mig när det krånglar ska jag väl säga
. Ni vet hur det är, man står
med något i näven, ska precis göra något o så kommer någon och
stör och vips står man där som ett fån med en hammare i höger
hand och inte en susning om varför den hamnat där....


Jag har gett mig den på att skita i de små detaljerna, så långt det
går åtminstone. Vissa saker är viktigare, att kanske försöka ha
koll på om och när man tog sin medicin tex.... Att minnas om man
har betalat sina räkningar eller inte är en annan, fast jag har sån
räkningsnoja så jag kan helt kallt utgå från att jag INTE gjort det
om jag är fundersam... hehe.


Under den korta promenaden hem från apoteket fick jag en massa
oerhört bra uppslag till.... precis, hmmm, uppslag, ideér men vad i
hela friden handlade de om?!

En deckare snurrar runt i skallen, inbillar mig att jag ska kunna knåpa
ihop nåt spännande nämligen, och en affisch på en saknad katt gav mig
ännu ett uppslag, "Det började med att katterna började försvinna..."

Men sen passerade jag gamla skolan, aha... det verkar som att det är
en massa ungar där nu, jo men visst, vi har ju en fotbollsturnering
gång här i stan, ett nytt "nu" alltså!


Nu kom de underbara rabatterna efter skolan, åh, jag borde verkligen göra
nåt seriöst åt min egen lilla fjantplätt känner jag
... (nytt "nu" givetvis!)


Äsch, ni kanske förstår? Att jag kommer ihåg det här är bara
så enkelt att jag skrev upp det på mobilen.... har snart en full
nalle med konstiga meddelanden från mig själv
....

Leva i nuet var det ;-)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: