- Västerbotten, Sveriges "trafikdödligaste" län...


Även om statistiken för 2008 (måste vara 2008 även om VK skriver 2009?)
talar för att att både antaltrafikdödade och svårt trafikskadade har minskat
över landet så har Västerbottens ökat. Västerbotten har numer nästan
dubbelt så många döda med riksgenomsnittet 15,6 av 100 000.



Ingen fler än mig som märker av försämringen i vägunderhållet, sämre
snöröjning och slirigare vägar? För mig är siffrorna ingen överraskning,
oavsett om man har en nyare eller skruttigare bil så är vi alla beroende
av körbara vägar, PUNKT!


Blir vansinnigt frustrerad när jag läser NTF
Västerbottens trafikkonsulents uttalande:

"- Det vi vet är att höga hastigheter, alkohol och avsaknad av bilbälte är de tre saker som
gör att folk dör i trafiken. Att vi fick ett sådant uppsving i år i dödsolyckor är oroande, men
jag tror mer att det har att göra med otur, säger Peter Poopuu.
"


Eller hur tänker ni, är NI nöjda med
våra vägar här i Västerbotten?



1 Jag:

skriven

Ja du min vän...En sådan dag blev de... Usch o fy... O dotra har de inte alls lätt...Men jag hoppas att de gick fram till hennes pappa att hans sätt inte gör de enklare....



ALINDRIN 400 mg är superbra mot huvudvärk!!!



O du...vänner är bra att ha men vissa har liiiite svårt att inse när de går över gränsen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: