- Tiden rusar och HJÄLP, 18 år?!


profile editor

 

 

 

I dag har jag samlat lite visdomar som jag

hemskt gärna vill skicka med dottern in på

hennes 18-e år, är ni redo?


 

 

"Detta är inte slutet. Det är inte ens

början på slutet. Men kanske är det

slutet på början..."

 

Winston Churchill

 

 

"Ingen kunskap är så meningslös som att

kunna ett telefonnummer på ett ungefär"

 

Sven Åhman (? fanns flera alternativ..)

 

 

"De flesta jag känner lider helt i onödan. Sådan

är inte jag. Jag gläder mig i onödan. Jag tycker

att det är mycket roligare"

 

Kristina Lugn

 

 

 

 

 

Ska inte tjata på, tyckte bara att de här tre

citaten var ganska lämpliga att ha med sig

i ryggsäcken när det där beryktade "vuxna"

livet börjar :-)

 

Löööööv lillrompa,

bara 7 dagar kvar,

EN YNKA VECKA!!!

 

 

1 A:

skriven

Ja, det är inte klokt vad tiden går fort! Minns så väl när jag skulle fylla 18. Tyckte det var otäckt att bli så stor, så vuxen! När jag nu ser tillbaka så var jag ju fortfarande ett barn, inte sjutton var jag speciellt vuxen, även om jag var det lagligt sett. 18 lät så mycket då, nu låter det så lite!

KRAM

2 huvudbrydd:

skriven

Visst växer de upp fort!



Vill tillägga ett citat som är så sant:

"Att åldras är som att bestiga berg.

Man blir lite andfådd men får en mycket bättre utsikt"

Ingrid Bergman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: