- Spanaren håller koll


 

Står vid Mariehems centrum och väntar på särbot, plötsligt

kommer farbror Blå glidandes i en fin polisbil. Vet inte varför

jag alltid känner mig lika obekväm i deras närvaro men fakta

kvarstår, liiiiite oskönt är det allt, men jag måste ju titta, nyfiken

i samma gamla strut som alltid!

 

De glider förbi mig, två av dessa unga, snaggade nykläckta

pojkpoliser som vi har ganska många av här i stan. Ser att de

viker runt bakom affären, hmmm, vad kan ha hänt, måste in på

själva centrum igen för att spana förstås...kanske nåt nytt rån, över-

fall, stöld, nåt spännande måste ju ha hänt!

 

Känner mig lika smidig som Gösta Ekman då jag tassar in vid ICA och

liksom bara "hänger" där, de KÖR JU IN PÅ CENTRUM!!! Superspännande

och jag måste ju stå kvar och titta...nånstans klickar det dock inte i skallen

utan snabbare än jag hinner med hittar jag mig själv upptryckt mot ett räcke...

 

Farbror Blå ska tydligen köra förbi mig, hmmm, det är snävt, trångt, ja, man

kan nästan säga att en smart en skulle flytta på sig men en dum en, aka liten-

tanta, står kvar ,jag är ju cool vilket innebär att där står jag, upptryckt mot ett

järntjohej-staket, trampandes i x antal hundpissfläckar och känner mig aningens

genomkorkad.....

 

Om jag såg nåt spännande?

Eeeh.... knappast,

men cool var jag....

eller?

1 Jag:

skriven

Alltid cool...jue...=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: