- Men fy faaaaaaaaan för Norrland!


 

Nu är det ju så att även om jag inte är norrlänning i

ren genetisk anda, eller hur jag nu ska säga,

mor skåning, far sörmlänning

så nog faen har jag bott i snart 42 år i denna ibland

så övervidriga landsände tillräckligt länge för att säga

att tom yr.no, den numer så populära vädersidan från

våra grannar i väster, helt är ute och cyklar!!

 

Kom igen nu Umebor, nog tusan är det kallare än deras

"upplevda temperatur" på -24 grader ute nu?????

 

Jag har bott i riktiga kallhål, nog har jag klagat när det

krupit ner under 30 minus men INGET, jag upprepar

INGET

knäcker den blåsiga, iskalla, urvidriga vinterstaden Umeå!!

 

Jag fryser, jag fryser som tusan och efter en dag som

denna kunde man väl åtminstone fått möta en annan

uteluft än den här, fy fan vad less jag blir....

 

bläää...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: