- Dessa kroppar


Jag har i alla tider, utom några annorlunda år alldeles nyligt, varit otroligt
frustrerad över hur min kropp sett ut. Långa, magra ben, knän som liksom
stått ut, eller mer varit som stora knölar mitt på älgbenen och ingen midja,
ingen ruuuuumpah och givetvis inga tuttar.


Nu när jag har testat på att väga så pass mycket att jag faktiskt hamnade
inom överviktskategorin för att sedan rasa ner mot bengeten litentanta igen
vet jag egentligen inte vad som var värst, eller bäst?


Att få snygga ben, alldeles släta och stiliga, och lite tutts, var inte alls fel,
att vi helt var utan spegel för annat än hakan och uppåt hjälpte mig nog
att förtränga korvarna runt magen.


Vägrar man att fotograferas och inte alls går att finna igen på nån videofilm
så är man ganska nöjd med den där släta ovansidan när man ligger på rygg
så jo, jag var ganska nöjd med mina 82 kg.
Tills jag började upptäcka mig själv på bilder...



Men inte tusan var det nån aktiv bantning från min sida, mat är gott, alldeles
toppengott och baka kan visst vara kul, särskilt om man är fler än en hemma,
så jag höll mig nog ganska stadigt kvar vid mina kilon.


Nu när jag började rasa i vikt  märkete jag hur jag tittade på mig själv igen, vi
var ju så smarta att vi skaffade en stoooor hallspegel dottern och jag
, så om
inte annat möter jag mig själv på väg in eller ut ur köket varje dag

Byxor fladdrar, har väl bara ett par som jag inte kan dra av mig utan att öppna
dem, och banne mig, börjar inte knäna bli sådär uschligt beniga och fula igen :-(


Grejen är ju bara den att nu, nu ligger jag någonstans mitt emellan min
ursprungliga vikt på ynka 52 kg och den medicinstinna 82 kg´s toppnoteringen,
63 kg,
nu ska jag ju vara nöjd kan man tycka....


Men näää, det är otroligt vad mycket häng man kan ha på en och samma kropp, tomt
hudfladder (ok, ok, jag överdriver aningens kanske) och bh-storleken rasar, och nu
vet jag då rakt inte var jag står i frågan vad gäller min egen vikt, känns mer och mer
som att jag egentligen nog skulle vilja ha igen lite mer av den där svampiga, fylliga
tantan trots allt!


Tänk, aldrig är man nöjd va?
(kan ju iofs ha en del med att göra hur man går
ner också, att meddelst paj mage ...... sig magrare
kanske inte är att rekommendera....)
1 Anonym:

skriven

...de där med lösen ska inte finnas på denna blogg!!! Fattar inte varför den där rutan kommer upp här....

Så är de väl inte på den andra hoppas jag???



Ska kolla de...

2 Bantningspiller:

skriven

nice blog


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: