- Besiktning avklarad!


Så ja, ännu ett steg närmre flyttningen, nu är vår lägenhet
besiktad och klar, "inget som debiteras" klingar rätt bra i
ens öron kan jag lova!


Ute har det börjat snöa lite mer ordentligt, har ju väntat på
det omstridda ovädret sen i går kväll och nog blåser det, men
inte direkt nån Klass 2-varning direkt, eller?


Ska iväg på jobbigt möte på fk snart, har lite hum om vad det
kan sluta i, de är ju mer eller mindre bakbundna stackarna och
även om det bevisligen är krångligt för mig så ger liksom inte de
nya reglerna så mycket svängrum.


Utgår från att jag mer eller mindre kommer att anlända hemmet
frisk och kry, helt godkänd för att söka heltidsarbete oavsett om
jag nu kommer att fixa det eller inte.... Om det bara vore så enkelt
ja, för inte handlar det om att man inte vill jobba, bara det att vissa
saker inte är så enkla. Att vissa tillstånd inte är statiska utan kan för-
ändras från dag till dag, nå ja, inte måla fan på väggen... Jag kan ju
bli den allra första i år som kommer att bli rättvist behandlad? eeh...


Men på tisdag är jag igång igen, tillbaka i kylan på jobbet och jo, jag
längtar som tusan! En skräckblandad känsla dock, bara han inte får för
sig att öka dosen av Vimpat mer, eller plocka ut Trileptalen för fort?
1 Kristallina:

skriven

Läste precis din kommentar hos "Ett hjärta Rött". Skriver under varenda ord du skrev.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: