- Är du nöjd med din läkare? Inte, kolla här:


Det finns en sida på nätet där man kan betygsätta
sin doktor, tala om hur man upplevt besöket och
mottagandet och även får utrymme att motivera
varför man tycker som man gör.


Visst låter det bra? Ett tips kan då vara att kolla
upp den läkare man ska besöka före om det finns
något att fundera över, vi är ju väldigt utelämnade
till hur den läkaren tänker, på både gott och ont...


Själv hade jag, givetvis, nästan glömt bort sidan
men efter ett väldigt tråkigt mottagande på vår,
läs Mariehems Hälsocentral i dag kände jag bara
att NÄ, nu måste jag få tycka till nånstans om
den här kvinnan.....


Så, kanske jag inte var alltför positiv om Dr Åsa,
ska vara lite schysst o inte hänga ut henne mer än
absolut nödvändigt, tro mig, det fanns gott om an-
ledningar till det.


Kan ni tänka er det här själva, att gå till en läkare
och bli bemött av ord som:

- Det köper jag inte ?!

när man beskriver en krämpa, i det här fallet ont
i huvudet, precis på samma ställen och på samma
sätt som förra gången man hade bihåleinflammation?!


Nä, fast man har nästintill 4 dagar kvar, den 16:e,
dagar tills man fyller 18 och blir sk "vuxen" ska väl
en läkare för tusan kunna lyssna??



( som vanligt, klicka er dit via bilden ovan)


(I all rättvisa måste jag säga såhär, om du faktiskt
ÄR nöjd med din läkare, titta in på samma sida och
skriv det, viktigt med BÅDE ris och ros, eller hur?)

Det har jag också gjort, lovar :-)
1 Anna:

skriven

What?? Det vet du väl att jag bara gör sån't som "makes ME happy" och om det i sin tur gör någon annan glad, så är ju det en bonus... Hihi!!

Jag kommer att fortsätta tjata...:

Blått, blått, blått, blåååååått!!

2 Sara:

skriven

Men det är ju HELT VANSINNIGT! Att en läkare ens tänker tanken, och sedan SÄGER det till sin patient är för mig helt obegripligt..

Varför är jag inte förvånad??



Kramen

3 Sara:

skriven

Men det är ju HELT VANSINNIGT! Att en läkare ens tänker tanken, och sedan SÄGER det till sin patient är för mig helt obegripligt..

Varför är jag inte förvånad??



Kramen

4 Sara:

skriven

Men det är ju HELT VANSINNIGT! Att en läkare ens tänker tanken, och sedan SÄGER det till sin patient är för mig helt obegripligt..

Men varför är jag inte förvånad??



Sköt om dig, kramen!

5 Murat:

skriven

Jag har ngn känsla av att länstyrelsen stämplar patienter. Jag fick denna känsla pga trots mina beskrivningar av mina problem fick jag ett svar: att jag börjar bli gammal och alla som jobbar härd har såna besvär. Jag hade träffat denna läkare för 10 år sedan sist och hon sa till mig att du hade samma problem för 10 år sedan också. Hon sa tydligt att det finns inga lösningar för såna problem, hon har inte äns kollat mig och fick lämna rummet utan att få hjälp. Jag känner mig besviken för jag har fruktansvärt ont i mina axlar, hand-fingerled och kvällarna vaknar jag när mina fingrar donar och känslan försvinner.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: