- Sävlig tisdag avrundas med härlige Eric Gadd!


 

Jag har alltid gillat Eric Gadd,

lite knepigt då jag ju inte tycker så

värst mycket om falsettsång...

falsetten är väl Eric, eller har jag fel?

 

Nå ja,

texten kommer bättre till sin rätt,

jag får tonvis med associationer och nä,

det har ingenting med särbot att göra men

det kan finnas andra personer..

så säger jag inget mer,

bara konstaterar att ännu en gång har

min prattanta satt huvudet på spiken på

ännu ett av mina tanketroll...

 

Inget jag drar här, förstås, men bara

genom att ifrågasätta en version av den

sk "sanningen", som jag väljer att tro på

så sitter jag nu här och tänker och funderar..

 

Kan det faktiskt vara så att min version är

minst lika sann, om inte MER trogen sanningen

än den rådande sk "sanningen" ?

 

Ja ja, i säng med mig eller nåt annat kreativt,

blir en sväng ut på altanen, håller på att gasa

ihjäl mig själv minst sagt,

 

AHA, det är därför dottern la sig så tidigt hehe!
- Viva la lactosa!

haha!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: