- Nu försvinner Tom Barnaby från rutan!

 

Eftersom att man ju egentligen ska vara full av uppslag, upplevelser

och saker att förtälja efter en dag i sitt anletes svett, en timme uppe

på sjukan och några bussresor full i knepiga karaktärer gör jag som vanligt..

 

sätter min lit till lokalpressen.... och hittar..... det här

 

Här ser jag till min förtvivlan att en av mina favorit tvdeckare ska

lägga ner verksamheten, sluta att jaga mystifika mördare och sanslösa

mordmotiv i det vackra, men fiktiva Midsomer :-(

 

Måste dock erkänna att jag inte alls varit lika sugen på att titta

på den här serien då den ju egentligen BARA ska gå på sommaren,

i ett begränsat antal avsnitt... Numer rullar den ju året runt på ett

par olika kanaler, lite som att julafton skulle vara varje dag året om!

 

Härlige John Nettles byts helt enkelt ut mot en komiker,

eller åtminstone en skådespelare som även agerat

komiker....

 

Neil Dudgeon...... det känns inte helt rätt, eller ska jag vara

ärlig? Det känns precis lika fel som Herr Reinfeldt som statsminister,

kan bara hoppas att käre Neil gör ett bra mycket bättre jobb än vad

Fredrik har gjort å sin sida, eller hur?

 

Såhär skrev de i engelska Guardian

 

 

Kategori: TV
1 A:

skriven

Håller med om att det kan bli för mycket av det goda ibland. Vissa saker ska bara vara under en viss årstid eller en viss högtid, även om man då vill ha mer. Men får man mer så försvinner ju själva känslan av förväntan.

Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: