- Mia Skäringer, min husgudinna



(Bild lånad från alltombarn.se)


Ser att Mia är aktuell igen, förutom att hon ju givetvis finns med i komediserien
Solsidan , läs mer här, så kan man hitta henne sjungandes på sin egna Myspace-sida.
(Hittar direkt min favoritvisa, Sov på min arm)


Hennes blogg, numera vilande, finns ju fortfarande kvar ute på nätet,
en lisa för själen om man som jag är lite funderande av sig, och en
tripp dit för avkopplande, och själrensande läsning är många bra
timmars sysselsättning, (kom ihåg att börja från början bara!)


Nu i dagarna har hon turnépremiär för sin föreställning,


Dyngkåt o hur helig som helst

"En rolig och sorglig föreställning om en att vara kvinna.
Skrattet och gråten har alltid haft nära till varandra i Mias värld.
Det blir som vanlig inga oneliners, istället fastnar skrattet i halsen,
som när vi får veta hur det känns att vara en tioårig flicka och väga 60 kg.
Genom monolog, stand up och sång delar Mia med sig av sitt liv,
på sitt vanliga, brutalt ärliga vis.

Gulletussan och Tabita skymtar till, men vi får också möta Ann-Marie,
som förtvivlat försöker bli lycklig. Hon läser alla må-bra-böcker,
och har kronisk svampinfektion.
"


som jag verkligen skulle ha sett om den bara kommit
lite närmre Umeå men jag får nöja mig med att läsa om
den på nätet, och sen vara först att beställa hem boken!



Mia om sin tuffa uppväxt

Mia om lusten

Mia hos vardagsakuten

Gör som jag, googla er fram och
jag lovar er att ni kommer att upptäcka
samma underbara människa som jag
har gjort!

Mer Mia Skäringer åt folket!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: